.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخبار ویژه روزنامه کیهان



فرار به جلو «مهندسان آشوب» در حزب مشاركت و مجمع روحانيون (خبر ويژه)

مجمع روحانيون در اقدامي هماهنگ با حزب مشاركت و سايت نوروز اقدام به هياهو و ردگم كني درباره اظهارات سردار مشفق عليه فتنه سال 88 كردند. «مجمع» و «سايت نوروز» همزمان به انتشار مقالاتي عليه اين اظهارات پرداختند و ادعا كردند به استناد سخنان سردار مشفق، انتخابات مهندسي شده بود چرا كه دستگاه هاي اطلاعاتي كشور به رصد كردن عرصه پرداخته اند!
در بيانيه منتشره به نام مجمع روحانيون آمده است: از مجموع مطالب و گفتار سردار مشفق اقرار شده كه يك جريان نظامي امنيتي خارج از حد و وظايف خود دست به اقدامات غيرقانوني از دو سال قبل از انتخابات و پس از انتخابات زده و با شيوه هاي غير قانوني، غيرشرعي، غير انساني و غيراخلاقي به مهندسي انتخابات پرداخته اند... ايشان بي پروا ادعا مي كند كه اقدامات قانوني و آشكار اصلاح طلبان براي براندازي نظام است. اين چه ادعاي مسخره اي است كه آقاي خاتمي براي روي كارآمدن به جذب حمايت خارجي بپردازد؟ و زشت تر و مفتضح تر، تهمت آشكار دريافت ميليون ها دلار پول از بيگانگان براي لطمه به انقلاب است.
فرار به جلوي نويسنده-گان- بيانيه منتسب به مجمع روحانيون در حالي است كه محمدعلي ابطحي پيش از اين با اشاره به برنامه ريزي گروه هاي موثر در فتنه براي آشوب (به واسطه القاي تقلب و ...) تصريح كرده بود شعار تقلب، اسم رمز آشوب بود. در اين ميان معلوم نيست مجمع روحانيون ملاقات كساني نظير خاتمي با راسموسن (دبير كل ناتو) و جورج سوروس را انكار مي كند يا اختصاص بودجه هاي رسمي از سوي وزارت خارجه و كنگره آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي به فتنه گران مدعي اصلاح طلبي را؟ آيا مجمع مي تواند حمايت علني اوباما و كلينتون و رابرت گيتس و شيمون پرز و نتانياهو را از مدعيان اصلاح طلبي و فتنه سبز كتمان كند و اگر اين حمايت هاي سياسي و مالي و اطلاعاتي و رسانه اي پرحجم واقعيت دارد كه دارد بايد پرسيد، اين حمايت ها براي تقويت جمهوري اسلامي بوده يا براندازي آن و فتنه گران لانه كرده در گروه هايي نظير مجمع، كدام بخش ها از پازل دشمن را - در همسايگي گروهك هايي چون منافقين، بهائيت، نهضت آزادي، تندرو ... پر مي كرده اند؟
از سوي ديگر اينكه وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران بر سازمان هاي جاسوسي انگليس و آمريكا و اسرائيل پيش دستي كرده و نيروهاي ميداني اين جريان را تحت نظر گرفته اند و گذر زمان هم درستي ارزيابي هاي آنان را نشان داده، درخور تقدير نسبت به عمل به وظايف قانوني و انقلابي و ملي خود هستند همچنان كه پاسداري از انقلاب يكي از وظايف ذاتي سپاه پاسداران است.
فتنه گران در اجراي سناريوي آشوب و براندازي چنان هيجان زده بودند كه از هيچ اقدامي- از آشوب خياباني گرفته تا شعار به نفع آمريكا و اسرائيل و هجمه به جمهوري اسلامي، امام خميني، ولايت فقيه و رهبري و سرانجام هتاكي نسبت به اسلام و عاشوراي حسيني - دريغ نكردند و همه اين اقدامات در كارنامه خيانت هاي برخي اعضاي مجمع روحانيون و حزب مشاركت به ثبت رسيده است.




عقده گشايي سياسي در جشن خانه سينما (خبر ويژه)

چهاردهمين جشن خانه سينما در حالي به كار خود پايان داد كه اين كانون صنفي به جايگاه محفلي براي عقده گشايي سياسي و حمايت از مخالفان نظام و تقدير از پياده نظام شناخته شده آمريكا و اسرائيل سقوط كرد.
در اين جشن برخي حاضران سخناني مشابه نظرات شبكه هاي ماهواره اي بيگانه بر زبان آوردند.
براساس اين گزارش، يكي از حاضران از نبودن هنرمندان ضدانقلاب فراري در اين جشن انتقاد كرد و آرزو نمود تا وضعيت كشور هرچه سريع تر تغيير كند!
آرزو براي بازگشت فيلمسازي كه فيلم هايي غيراخلاقي مي سازد و براي خوشايند دولت هاي غربي عليه جمهوري اسلامي فعاليت مي كند، از ديگر رويدادهاي اين دوره از جشن خانه سينما بود.
در شماره هاي بعدي، گزارش مستندي از مراسم ياد شده ارائه خواهيم كرد.




موساد و خريد و فروش بردگان رسانه اي (خبر ويژه)

شماري از عناصر سلطنت طلب به صرافت افتاده اند تا به بهانه ساماندهي 500 نفر از روزنامه نگاران خارج نشين، سروساماني به اوضاع فلاكت بار اقتصادي و سياسي خود بدهند.
خبرها حاكي از آن است كه عليرضا نوري زاده، هوشنگ اسدي و همسر وي با همراهي چند نفر ديگر در تلاشند خود را بنگاهدار و صاحب كار 500 روزنامه نگار مورد اشاره معرفي كنند و بدين ترتيب از كشورهايي چون آمريكا، فرانسه و انگليس پول بگيرند. نوري زاده پيش از اين طي مقاله اي در گويانيوز گلايه كرده بود كه 30 سال سابقه شانتاژ عليه جمهوري اسلامي دارد اما تازه به دوران رسيده هايي نظير مهاجراني هنوز در شهرهايي چون لندن مستقر نشده، صاحب املاك و درآمدهاي هنگفت شده و مورد توجه طرف غربي قرار گرفته اند.
گزارش خودنويس حاكي است حلقه نوري زاده- اسدي، جلساتي را در پاريس و كپنهاك برگزار كرده و پيشنهاداتي را براي مديريت 500 روزنامه نگار خارج نشين مطرح كرده اند. براساس اين گزارش در اين حلقه، امير حبيبي نيا، نيك آهنگ كوثر و گلنوش نيك نژاد هم حضور دارند.
نوري زاده از روزنامه نگاران «ويژه» در رژيم پهلوي كه با سفارتخانه هاي آمريكا و انگليس در ارتباط بودند به شمار مي رفت و اكنون در روزگار پيري با پادويي براي موساد و سيا روزگار مي گذراند. اغلب عناصر فراري به خاطر مشكلات حاد اقتصادي، و روحي و رواني مجبور مي شوند تن به هر كاري بدهند و خريد و فروش آنها به عنوان بردگان رسانه اي امري رايج در آمريكا و اروپاست. به نحوي كه گردانندگان هلندي راديو زمانه چندي پيش، مهدي جامي (سردبير زمانه) را اخراج كرده و به وي و همكارانش متذكر شدند كه «شماها بردگان ما هستيد و ما به هر نحو كه بپسنديم با شما رفتار مي كنيم»!




نيويورك تايمز: ترساندن خوب است اما حيف كه ايران نمي ترسد (خبر ويژه)

روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز، سياست دولت اوباما در قبال برنامه هسته اي ايران را «دچار سرگشتگي» و «بي اعتبار» و «بي ثبات» توصيف كرد.
نيويورك تايمز نوشت: هيلاري كلينتون هفته گذشته ادعا كرد «دنيا در آستانه ورود به عصر نويني است كه مديريت جهاني آمريكا در آن حياتي خواهد بود.» قاعدتاً اين يك خبر خوب است. اما وقتي نوبت به مديريت مي رسد نياز به شفافيت بيشتر مي شود؛ در حالي كه با توجه به آنكه ايران در آستانه توليد يك بمب هسته اي است]![ به نظر مي رسد دولت اوباما بيشتر دچار سرگشتگي است تا شفافيت و دشوار به نظر مي رسد كه بتوان سياست آمريكا در خصوص ايران را معتبر دانست. آيا دولت اوباما دست اندركار تشديد فشارهاست و يا دوباره تصميم به تماس ديپلماتيك با ايران گرفته است؟ كساني كه سخنان ماه گذشته باراك اوباما در اين خصوص را شنيده اند، بر سر اينكه وي كداميك از اين دو مسير را انتخاب كرده دچار اختلاف نظر هستند.
اين روزنامه اضافه كرد: اوباما ماه گذشته در ديدار با جمعي از خبرنگاران در كاخ سفيد تلاش كرد از خود تصوير فردي را به نمايش بگذارد كه به موضوع ايران احاطه كامل دارد. اما نتيجه آن شد كه دو برداشت كاملاً متفاوت از ذهنيت او به وجود بيايد؛ يكي اينكه تمايل بيشتري براي برتري روش ديپلماتيك وجود دارد و ديگر اينكه ديپلماسي جديدي در كار نخواهد بود. به اين ترتيب اين دو موضع كاملاً متفاوت در مقاله هاي كاملاً متضاد دو نويسنده متبحر در روزنامه واشنگتن پست، آن هم به فاصله چند روز، به رشته تحرير درآمد. اين نشان مي دهد كه سخنان رئيس جمهور به قدري گنگ و مبهم بود كه امكان يك برداشت واحد از نحوه برخورد آقاي اوباما با موضوع ايران وجود نداشت.
نيويورك تايمز هشدار مي دهد: يك مقام عاليرتبه از اتحاديه اروپا طرح هاي آمريكا را غيرشفاف توصيف كرد و گفت: «در اين مرحله هرچيزي كه شك و ترديد در خصوص نيات ما را به ايران نشان بدهد، سبب هدر رفتن بيشتر فرصت ها شده و فاجعه بار خواهد بود.» توصيف رابرت كاگان هم از موضع محكم رئيس جمهور جالب توجه است زيرا از جنس مجموعه اي از هشدارهاي فله اي است كه آمريكايي ها از ژوئيه به اين سو براي تهران فرستاده اند.
نيويورك تايمز با مرور مواضع آشفته كساني چون لئون پانتا رئيس سيا و مايكل هايدن رئيس سابق سازمان و نيز اظهارات مايك مولن رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا درباره نحوه مواجهه با چالش ايران مي نويسد: مشكل بررسي اين مواضع در اين است كه هيچ بخشي از سخنان اوباما با اين مواضع مطابقت ندارد. جرج پكرويچ، معاون تحقيقاتي رئيس جمهور و رئيس سياست هسته اي موسسه صلح بين المللي كارنگي درباره اين پرسش كه «ميزان جديت و كارايي سخناني كه به نظر محكم و تند مي رسند، از نظر وي تا چه اندازه است؟»، مي گويد؛ «اين مواضع هيچ تاثيري بر ايران ندارند. به نظر من اين حرف ها بيشتر براي ساكت كردن منتقدان در داخل آمريكا زده مي شود تا براي ترساندن ايران. استفاده مناسب از زور در برابر ايران براي ايالات متحده مطلوب است اما به نظر من، ما اين حربه را در اختيار نداريم.» نيويورك تايمز مي نويسد: بنابراين بايد راجع به سخنان ماه اوت آقاي اوباما كه گزينه گفتگو را دوباره بر روي ميز قرار داده، چگونه فكر كرد؟
ديويد ايگناتيوس نويسنده مقاله «اوباما خواهان نسخه جديدي از گفتگوست» به توضيحات يك مقام ارشد براي ميهمانان رئيس جمهور استناد مي كند. وي گفته بود تحريم هاي فعلي راهي براي تاثيرگذاري در محاسبات «هزينه - فايده» ايران بودند. آقاي ايگناتيوس افزود رئيس جمهور خود «مطمئن نيست» حاكمان ايران در سياست هسته اي كه مي تواند به آنها امكان برخورداري از بمب هسته اي را بدهد، تا چه حد سبك و سنگين كنند. اينكه رئيس جمهور نامطمئن است، قابل درك است. اما چرا به تهران و متحدان ايالات متحده، شواهدي از سرگشتگي آمريكايي ها نشان مي دهد؟




وقتي اتحاديه اروپا جوجه هاي خود را زيربال و پر مي گيرد (خبر ويژه)

اتحاديه اروپا پرده ديگري از حمايت هاي خود از فتنه گران را به نمايش گذاشت و ليستي از آشوبگران ايران را براي اعطاي جايزه به آنها، ارائه داد.
جايزه ساليانه ساخاروف كه از سوي اتحاديه اروپا سازماندهي مي شود، از جمله اقداماتي است كه اين كشورها براي حمايت از مهره هاي وابسته به خود در كشورهاي ديگر به كار مي بندند. اين اتحاديه در بيانيه اخير خود كه در سايت ايران گلوبال منتشر شده، عباس اميرانتظام، منصور اصانلو و بهاره هدايتي را به عنوان نامزدهاي دريافت اين جايزه معرفي كرده است.
در اين بيانيه البته تصريح شده است كه از سال 1988 كه اين جايزه پايه گذاري شده، هيچ گاه به يك شهروند ايراني تعلق نگرفته اما ما باور داريم كه در اين سال، مناسب خواهد بود كه جايزه ساخاروف به كساني از ايران داده شود.
تنظيم كنندگان اين بيانيه البته بي آنكه در حمايت خود از فتنه گران ايران اندكي پرده پوشي كنند، معيارهاي خود در انتخاب اين سه گزينه را به صراحت مقابله با نظام اسلامي عنوان مي كنند. به طوري كه در رابطه با اميرانتظام تصريح شده است، وي به عنوان يك سياستمدار لائيك با پيش نويس فعلي قانون اساسي جمهوري اسلامي كه آن زمان توسط مجلس خبرگان قانون اساسي تدوين مي شد به مخالفت برخاست.
نمايندگان اتحاديه اروپا در بخش ديگري از اين نوشته اذعان مي كنند كه ما باور داريم اختصاص جايزه ساخاروف به كانديداهاي مذكور، تجلي و مبين حمايت صريح و پرقدرت نمايندگان منتخب مردم اروپا از معترضين در ايران است.
اين بيانيه همچنين گزينه هاي ديگري را نيز مطرح مي كند كه تنها نظري گذرا به آنها به روشني گوياي اهداف مغرضانه نمايندگان اروپا است. كيوان صميمي، احمد زيدآبادي، عيسي سحرخيز، بهمن احمدي امويي، محمد صديق كبودوند، عبدالله مومني، شيوا نظرآهاري، هنگامه شهيد و ژيلا بني يعقوب از جمله نامزدهايي هستند كه نمايندگان اروپا براي حمايت و همراهي،قصد اعطاي جايزه به آنها را دارند.




هركس رد مي شود لگدي به جنازه تحريم ها مي زند (خبر ويژه)

3 ماه پس از تصويب قطعنامه ضد ايراني تحريم در شوراي امنيت، سران 3 رژيم استكباري اذعان كردند ايران تحريم ها را دور زده است.
نمايندگان 3 كشور آمريكا، انگليس و فرانسه در سازمان ملل اعلام كردند ايران با نقض مكرر قطعنامه شوراي امنيت، اقدام به دور زدن تحريم ها كرده است.
اين نمايندگان گفته اند: ما از تاخير در تشكيل هيئت نظارت بر اجراي تحريم هاي ايران احساس نگراني مي كنيم.
اين اظهارات در حالي است كه اردوغان نخست وزير تركيه به تازگي اعلام كرد: ما ضمن احترام به تحريم هاي سازمان ملل، قصد داريم حجم مبادلات تجاري خود با ايران را كه 10 ميليارد دلار است به 3 برابر گسترش دهيم.
روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال هفته گذشته در تحليلي اعلام كرده بود: روسيه و چين هم تحريم ها را به اجرا نمي گذارند و خلأ برخي كشورهاي اروپايي را پر كرده اند.
به نوشته اين روزنامه: اگر اوباما هيچ كاري با ناقضان تحريم ها در روسيه و چين نكند يا حتي اهداف راحتي مانند سوئيس و ونزوئلا را كه ناقض تحريم ها هستند، تحت فشار نگذارد، تمام سياست هايي كه در مورد ايران به كار گرفته، بي اثر خواهد شد و از بين خواهد رفت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.267 seconds.